Filharmonijoje birželio 2–21 dienomis vyks 28-asis Vilniaus festivalis

2024-05-29

Vilniaus festivalio atidarymo koncertas „Credo in pace“ nuskambės lyriškai viltinga gaida – visus jo kūrinius sieja tikėjimo ir taikos leitmotyvas, simboliškai įprasmintas ne tik koncerto programoje, bet ir pavadinimo fragmente credo in pace – tikiu taika.

Krzysztofas Pendereckis „Lenkiškąjį Requiem“ dedikavo Lenkijos didvyriams ir aukoms – barokiškąja kūrinio dalimi Čakona įvairiuose renginiuose pagerbiamas iškilių lenkų tautos asmenybių atminimas. Lenkijoje gimusio žydų kompozitoriaus Mieczysławo Weinbergo gyvenimą paženklino Holokausto siaubas, radęs atgarsį neoklasicistinėje kompozitoriaus stilistikoje, priartėjančioje prie abstraktaus lyriško liturgijos apmąstymo. Ludwigo van Beethoveno „Chorinė fantazija“ – tarsi įvadas į žymiąją Devintąją simfoniją d-moll, vedančią žmoniją idealistinės brolijos link. Koncerto programą vainikuoja Arvo Pärto „Credo“ – vienas dramatiškiausių kompozitoriaus kūrinių, kurio tekstas ir muzika simboliškai sujungia prieštaringus gėrio ir blogio pasaulius.

Maestro Roberto Šerveniko diriguojamame koncerte išvysime Lietuvos nacionalinį simfoninį orkestrą, Kauno valstybinį chorą ir įspūdingus solistus – britų violončelės žvaigždę Sheku Kanneh-Masoną ir ukrainiečių kilmės Kanados pianistą Dmitri Levkovichių.

Kasmet klasikinės muzikos portalas bachtrack.com skelbia statistiką, kurioje pristato dažniausiai pasaulio koncertų salėse skambėjusius kūrinius, populiariausius kompozitorius ir atlikėjus. 2023 m. duomenimis, daugiausia koncertavęs violončelininkas buvo Sheku Kanneh-Masonas, Kanneh-Masonų šeimos, kurios visi septyni vaikai – išskirtinio talento muzikai, narys.

„Apie Sheku Kanneh-Masoną – įkvepiantį jauną britų violončelininką, kuris pakeitė mūsų požiūrį į klasikinę muziką, turbūt net nereikia pasakoti“, – štai taip muzikantą pristato Karališkosios Liverpulio filharmonijos orkestras. Sh. Kanneh-Masonas groja tiek svarbiausiose pasaulio koncertų salėse, tiek alternatyvios muzikos klubuose ar mokyklose, siekdamas, kad klasikinė muzika būtų prieinama visiems. 2016 m. violončelininkas nugalėjo BBC jaunųjų atlikėjų konkurse, o 2018 m. sulaukė didžiulio dėmesio visame pasaulyje, kai grojo Sasekso hercogo ir hercogienės vestuvėse. Tąkart per televiziją violončelininką išgirdo beveik du milijardai žmonių visame pasaulyje. 2020 m. pasirodęs muziko albumas „Elgar“ pateko į oficialius Jungtinės Karalystės populiariausių albumų sąrašus, o Sh. Kanneh-Masonas tapo pirmuoju violončelininku istorijoje, pasiekusiu Jungtinės Karalystės „Top 10“.

Violončelininkas griežia Matteo Goffrillerio 1700 m. instrumentu.

Ukrainiečių kilmės pianistas Dmitri Levkovichius Lietuvos publikai gerai pažįstamas. Pianisto pasirodymai vertinami už jo „meninį rafinuotumą“ (Frankfurter Allgemeine Zeitung). D. Levkovichius buvo pristatytas ARTE.TV cikle „Rytojaus žvaigždės“, taip pat interviu serijoje „Living the Classical Life“. Jo debiutinis albumas sulaukė pasaulinio kritikų pripažinimo ir atnešė menininkui nominaciją 2016 m. Tarptautiniuose klasikinės muzikos apdovanojimuose. Vienuolika metų Curtis muzikos institute pianistas gilinosi į atlikimo meno paslaptis pas legendinį armėnų pianistą Sergejų Babajaną. D. Levkovichius yra daugiau nei 20 tarptautinių konkursų, tokių kaip Klivlendo, „German Piano Award“ ir daugelio kitų, laureatas.