KINO PAVASARIO programos MEISTRAI pristatymo vakaras: didžiausia bendrystės galia – būti kartu, kai neramu

2022-03-09

Ilgai svarstę, ar šiandieniniame kontekste, kai daugelio mūsų mintyse gyvena nerimas ir nežinomybė, prasminga rengti „Meistrų“ programos pristatymo vakarą, „Kino pavasario“ rengėjai sako, kad pasikalbėję su visa festivalio komanda, partneriais, išgirdę žiūrovų klausimus nusprendė, kad tą daryti būtina. „Šalia visapusiško palaikymo Ukrainai, mums visiems reikia rasti laiko pabūti kartu, susikurti erdvę, kur galėtume stabtelti, pasidalinti savo emocijomis, pasikalbėti ir trumpam atitrūkti tam, kad paskui galėtume dar tvirčiau sugrįžti ir paremti kitą“, – neabejoja jie, kovo 8-osios vakarą visus susirinkusius pakvietę į Nacionalinę dailės galeriją, kur buvo rodomas Irano kino meistro Asgharo Farhadi filmas „Herojus“ (A Hero), o kiekvienas atėjusysis galėjo pasidalinti kito – realaus ar metafizinio – svarba.  

„Šiandien visi specialistai – nuo psichologų iki Lietuvos kariuomenės – pataria, kad tokiu metu negalima užsisklęsti ir būti vieniems: turime bendrauti, dalintis tuo, kaip jaučiamės, ieškoti būdų tvarkytis su emociniu nuovargiu ir šiek tiek atitrūkti. Tik būdami tvirti – tiek fiziškai, tiek psichologiškai – galėsime prasmingai bei kokybiškai tęsti savo veiklas“, – sako „Kino pavasario“ generalinis direktorius Algirdas Ramaška.

Meistrų istorijos dabarčiai

Vieno svarbiausių šiuolaikinių Irano režisierių A. Farhadi socialinė drama „Herojus“ šiam vakarui pasirinkta neatsitiktinai – dviem „Oskarais“ apdovanotas meistras filme kuria sudėtingą pasakojimą apie skolininką Rahimą, žiūrovą kviesdamas stebėti žmogiškumo ir gėrio paieškas. „Modernaus Irano moralinių dilemų metraštininkui Farhadi nesvetima aštri visuomenės kritika. Nors jo kraują stingdantis socialinis realizmas atpažįstamas iš pirmųjų kadrų, šįkart istorija yra pakylėta lig kone pasakiškos metaforos apie sunkiai randamą gero žmogaus vietą po saule. Po filmo jaučiausi dėkinga už galimybę pažinti, pykti ir iš naujo pamilti jo visai netradiciškai tobulą herojų”, – sako „Kino pavasario“ turinio ir programos vadovė Aistė Račaitytė.

Šių dienų kontekste dar aktualesni tampa ir kitų kino meistrų – Terence’o Davieso, Wojciecho Smarzowskio, Kornelio Mundruczó ir Karimo Aïnouzo – filmai. Biografiniame pasakojime „Palaiminimas“ (Benediction) Terence’as Daviesas pasakoja su savo homoseksualumu bandančio susitaikyti britų rašytojo Siegfriedo Sasoono, kariavusio Pirmajame pasauliniame kare, istoriją.

Vienas labiausiai vertinamų šiuolaikinio lenkų kino režisierių W. Smarzowskis naujausioje juostoje „Vestuvės“ (The Wedding Day) tyrinėja pamatines visuomenės problemas ir šiuolaikinį gyvenimą. „Pirmąsias savo „Vestuves” pastatęs Lenkijai atgavus nepriklausomybę, kai reikėjo susigrąžinti vertybes, šįkart Smarzowskis teigia – reikia susigrąžinti atmintį. Energinga forma ir tamsiu humoru įsukdamas žiūrovus į girtą šventės sūkurį, jis provokuoja, prieina prie nepatogumo ribos ir kartais ją peržengia”, – apie filmą pasakoja programos sudarytoja Ignė Smilingytė.

Filmo „Nematomas gyvenimas“ režisieriaus Karimo Aïnouzo naujai juostai „Kalnų jūreivis“ (Mariner of the Mountains) įkvėpimo šaltiniu tapo tėvo figūra. Pasiėmęs į kelią videokamerą ir prisiminimus apie savo mamą, jis apsilankymo tėvo gimtinėje detales sudėjo į kinematografinę kelionę, kurioje poetiškai susipina praeitis, dabartis ir ateitis.

Kovo 23-ąją „Kino pavasaris“ kartu su kino teatru „Pasaka“ organizuoja specialią iniciatyvą – Ukrainos kino dieną Senamiesčio „Pasakoje“, kur bus galima pamatyti anksčiau festivalyje rodytų Ukrainos režisierių darbus. Šiuos filmus viso „Kino pavasario“ metu bus galima išvysti ir virtualiose kino salėse, o visos surinktos lėšos bus tiesiogiai pervestos kūrėjų nurodytiems pagalbos Ukrainai fondams.

„Kino pavasaris“ kovo 24–balandžio 3 dienomis vyks kino teatrų ir namų ekranuose visoje Lietuvoje. Visą festivalio programą galima rasti čia.