Django Bates’ Beloved (Jungtinė Karalystė)

Lapkričio 13 d. I 19:00 I Šiuolaikinio meno centras, Vilnius

Django Bates – p
Petter Eldh – db
Peter Bruun – dr

Klasikinio džiazo skambesio, įkvėpto Čarlio Parkerio talento, gerbėjams lapkričio 13-ąją „Vilnius Mama Jazz“ festivalyje koncertą surengs britų pianistas Django Batesas ir jo grupė „Django Bates’ Belovèd“.

Vienu talentingiausiu britų džiazo muzikantu vadinamas kompozitorius, multiinstrumentalistas ir mokytojas Django Batesas minėtąją grupę subūrė dar 2005 metais Kopenhagos ritminės muzikos konservatorijoje. Tuomet jis išgirdo bosisto Petterio Eldho ir būgnininko Peterio Bruuno muzikavimą, ir nors pats kritiškai žvelgė į pianistų vedamus trio, jo jaunųjų kolegų talentas įtikino muzikiniame pasaulyje jau pakankamai žinomą Batesą imtis naujo projekto.

Django Bateso vardas džiazo pasaulyje ėmė skambėti dar devintajame dešimtmetyje, kuomet jis įkūrė grupę „Human Chain“, muzikavo su džiazo orkestru „Loose Tubes“. Per bene 40 metų trunkančią karjerą jam teko groti su „Yes“ ir „King Crimson“ būgnininku Billu Brufordu, PAR saksofonistu Dudu Pukwana, JAV pianistu ir teoretiku George’u Russellu ar 15 kartų „Grammy“ apdovanotu saksofonistu Michaelu Breckeriu.

Naujasis projektas su danu P. Bruunu („Enemy“, „Speak Low“, „Amok Amor“) ir švedu P. Eldhu („All Too Human“, „Samuel Blaser Trio“) išlaiko klasikines džiazo taisykles, derindamas nenuspėjamumą su tam tikra sukaupta ramybe.

Nepaisant nuo pirmos natos juntamo grupės didžiulio polinkio į improvizaciją, jie neleidžia sau pasinerti į laisvės beprotybę, kontroliuojamą vien gaivalo ir asmeninės meistrystės. Nuolat raibuliuojantys piano klavišų garsai lyg betonas sutvirtina šį nerimastingai kvėpuojantį chaosą, kuriame viską veda meistro ranka.

Iš esmės nepavaldžioje laikui „Django Bates’ Belovèd“ muzikoje galima išgirsti tiek 50-ųjų nekalto svajingumo, tiek ir šiuolaikiškai eksperimentinio disonanso, tačiau Django Batesas šį junginį padengia atsargiu švelnumu, neleisdamas drastiškai draskyti klausytojų ausų.

Jeigu jus įkvėpia vakarinės šviesos ant gatvių balų ir Čarlio Parkerio aksominis skambesys, jūs privalote išgirsti „Django Bates’ Belovèd“.

Django Bates’ Belovèd, The Study Of Touch:

Jazzfest Bonn 2018: Django Bates’ Belovèd, “Slippage Street”, Universität Bonn:

Django Bates’ Belovèd, Slippage Street: