Festivalio premjera. Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras

Birželio 5 d., ketvirtadienį, 19 val.

Lietuvos nacionalinė filharmonija

LNSO (meno vadovas ir vyr. dirigentas Juozas Domarkas)

Solistės:

AGA MIKOLAJ (sopranas; Lenkija, Austrija)
GRYTA TATORYTĖ (fortepijonas)
Dirigentas MODESTAS PITRĖNAS

Programa

GINTARAS SODEIKA (g. 1961)
Koncertas fortepijonui ir orkestrui (premjera)
RICHARD STRAUSS (1864–1949)
(Skiriama kompozitoriaus Richardo Strausso gimimo 150-osioms metinėms)
Simfoninė poema „Don Žuanas“ (Don Juan), op. 20

„Keturios paskutinės dainos“ (Vier letzte Lieder) sopranui ir orkestrui, AV 150 (ž. H. Hesse’s ir J. von Eichendorffo):

1. „Pavasaris“, ž. Hermanno Hesse’s
2. „Rugsėjis“, ž. Hermanno Hesse’s
3. „Rengiantis miegoti“, ž. Hermanno Hesse’s
4. „Vakaro žaroje“, ž. Josepho von Eichendorffo

Šiame festivalio koncerte klausytojų laukia pasaulinė premjera – tai lietuvių kompozitoriaus Gintaro Sodeikos Koncertas fortepijonui ir orkestrui. Solistės partiją atlieka jaunosios kartos lietuvių pianistė Gryta Tatorytė, surengusi pasirodymų tokiuose muzikos festivaliuose kaip Šlėzvigo-Holšteino Vokietijoje, Michelio Sogny Šveicarijoje ar Laplandijos „Pianistit Tunturissa“ ir pelniusi ne vieną apdovanojimą tarptautiniuose konkursuose Lietuvoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje ir kt.

Vilniaus festivalis iškilmingai jungiasi prie pasaulinės muzikų bendruomenės, šiemet mininčios XIX–XX a. sandūros vokiečių kompozitoriaus Richardo Strausso gimimo 150-ąsias metines. Vienas ryškiausių mūsų šalies kolektyvų – Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, diriguojamas charizmatiškojo batutos meistro Modesto Pitrėno, festivalio klausytojams pristato spalvingą simfoninę poemą „Don Žuanas“, kuri tarsi nubrėžė takoskyrą tarp Strausso ankstyvojo – jaunystės kūrybinio laikotarpio ir menine branda alsuojančios muzikos, bei paskutinį šio autoriaus opusą, nelyginant muzikinį testamentą, – vokalinį ciklą „Keturios paskutinės dainos“, tikrą simfoniją balsui ir orkestrui. Šias dainas su orkestru atlieka operos primadona Aga Mikolaj, kviečiama dainuoti pagrindinėse Europos operos teatrų scenose, o kritikų išskirtinai vertinama už Mozarto ir Richardo Strausso muzikos interpretacijas.