LARS DANIELSSON & LIBERETTO “PLAY CLOUDLAND” (Švedija, Prancūzija)

Rugsėjo 23 d./ 19:00 / Šiuolaikinio meno centras

Lars Danielsson – cb, vc, leader

Grégory Privat – p

Krister Jonsson – gtr

Magnus Öström – dr, perc

Danielssonas neatsitiktinai vadinamas danų kontraboso legendos Nielso-Henningo Ørstedo Pederseno įpėdiniu. Po apsilankymo būtent šio muzikanto koncerte jaunasis Larsonas nusprendė pasukti į džiazą ir į rankas paimti kontrabosą. Iki to laiko 1958 m. Geteborge gimęs Danielssonas studijavo klasikinę violončelę. Atsiradus naujam susidomėjimo objektui, muzikos mylėtojų laimei, čelė nebuvo palikta tyliai rinkti dulkių kambario kampe. Larsas iki pat šiol groja abiem instrumentais ir, pasak muzikos kritikų, būtent grojimas violončele formavo jo melodingą, lyrišką, ypatingai ryškų kontraboso tembrą.

Larso kūryboje ypatingą reikšmę vaidina klasikinės muzikos tradicija. Pats kontrabosininkas  neslepia, jog mėgstamiausi jo kompozitoriai yra Johanas Sebastianas Bachas bei Gabrielis Fauré. Todėl nieko keista, jog muzikos tyrinėtojai L. Danielssono džiaze apčiuopia Europos klasikinės mokyklos bruožų ir neretai jam prikabina kamerinio džiazo etiketę.

Į XX-ąjį „Vilnius Mama Jazz“ festivalį L. Danielssonas sugrįžta ne vienas. Jam talkins buvęs Esbjörn Svensson trio būgnininkas Magnusas Öströmas, roko ir džiazo scenose aktyviai plušantis gitaristas Kristeris Jonssonas bei vienas ryškiausių Prancūzijos viduriniosios kartos pianistų Gregory Privat. Visi kartu jie pristatys šių metų gegužę išleistą L. Danielssono albumą „Cloudland“. Šis įrašas – jau ketvirtoji džiazą, klasikinę muziką, Europos tautų folklorą apjungiančio ciklo, pavadinto „Liberetto“, dalis.

„Cloudland“ – tai dar vienas Larso eksperimentų vaisius, atskleidžiantis plačią tembrinę kontraboso paletę bei nepažabojamą šio muzikanto fantaziją. Kaip ir ankstesniuose L. Danielssono albumuose, šiame tikrai netrūksta įsimintinų melodijų ir lyriškos atmosferos. Tačiau taip pat „Cloudland“ slepia labai netikėtų muzikinių sprendimų, pvz., kūrinyje „Villstad“ galima išgirsti Jimį Hendrix‘išką gitaros tembrą, bet įsiklausius paaiškėja, jog ausyse skamba Larso violončelės, pajungtos į specialiai paruoštą stiprintuvą, garsai. Be to, naujausiame albume kontraboso burtininkas ypatingą dėmesį skyrė asitmetrinėms ritmo struktūroms bei grojo unikaliu penkiastygiu kontraboso-violončelės hibridu, pasižyminčiu išskirtinėmis garsinėmis savybėmis.