LUKAS GENIUŠAS SU ORKESTRU – naujausias JOHNO ADAMSO fortepijoninis koncertas

Lapkričio 6 d., šeštadienį, Nacionalinėje filharmonijoje, 19:00

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
LUKAS GENIUŠAS (fortepijonas)
KRISTINA ŽALDOKAITĖ (balsas)
Dirigentas MODESTAS PITRĖNAS

Gailė Griciūtė. Vandens kūnas / A Body Of Water (2021, pasaulinė premjera)
Nomeda Valančiūtė. Nuošalė / Aside (2021, pasaulinė premjera)
Heiner Goebbels. The Horatian – Three Songs iš ciklo Surrogate Cities (1994)
John Adams. Koncertas fortepijonui ir orkestrui Must the Devil Have All the Good Tunes? (2019)

Pasaulio koncertų salėse itin laukiamas, vienas ryškiausių šalies pianistų Lukas Geniušas rengia neeilinę premjerą Lietuvos publikai. Koncerte Nacionalinėje filharmonijoje jis drauge su Modesto Pitrėno diriguojamu Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru atliks naujausią legendinio JAV kompozitoriaus Johno Adamso koncertą fortepijonui „Must the Devil Have All the Good Tunes?“. Tai bus šio įspūdingo kūrinio premjera Lietuvoje ir jau antrasis reikšmingas J. Adamso opusas fortepijonui ir orkestrui, kurį mūsų publika gali gyvai išgirsti Luko Geniušo atlikime. Taip pat programoje – dvi lietuvių autorių pasaulinės premjeros bei teatrališkas ir džiaziškas įžymaus vokiečių menininko, režisieriaus ir kompozitoriaus Heinerio Goebbelso opusas.

Tarptautinės muzikinės spaudos liaupsinamas Lukas Geniušas nuolat koncertuoja garsiausiose pasaulio salėse – Londono „Wigmore Hall“, Amsterdamo „Concertgebouw“, Paryžiaus „Salle Gaveau“ ir „Auditorium du Louvre“, Niujorko „Frick Collection“, Genujos „Teatro Carlo Felice“, Milano „Sala Verdi“, Didžioji Maskvos konservatorijos salėje, o jo repertuaras aprėpia tiek klasiką, tiek šiuolaikinę muziką.

„Must the Devil Have All the Good Tunes?“ („Ar velniui turi priklausyti visos gražiosios melodijos?“) yra naujausias Johno Adamso koncertas fortepijonui ir orkestrui, sukurtas vos prieš trejus metus. Parašyti šį kūrinį jam užsakė Los Andželo filharmonijos orkestras, vadovaujamas įžymiojo dirigento Gustavo Dudamelio. Pasaulinę kūrinio premjerą garsusis orkestras sugrojo 2019 m. kovo 7 d., o virtuoziškąją fortepijono partiją tuomet skambino fortepijono žvaigždė Yuja Wang. Tai jau trečiasis J. Adamso koncertas fortepijonui po „Eros Piano“ (1989) ir „Century Rolls“ (1997). Pastarąjį fortepijoninį koncertą Lietuvoje 2018 m. festivalyje „Gaida“ taip pat atliko charizmatiškasis Lukas Geniušas. Savo naujausio koncerto fortepijonui pavadinimą Johnas Adamsas aptiko viename sename „New Yorker“ laikraščio straipsnyje apie žinomą Amerikos krikščionių socialistę ir žurnalistę Dorothy Day. Straipsnyje perskaityti žodžiai „Ar velniui turi priklausyti visos gražiosios melodijos?“ priskiriami prostestantizmo pradininkui Martinui Lutheriui (1483–1546). Neva taip  jis sureagavo į klausimą (vok. „Der Teufel braucht nicht alleine alle schönen Melodien zu besitzen?“), kodėl kartais pasitelkdavo pasaulietiškų dainų melodijas, kurdamas savo naujus bažnytinius himnus – suprask: dėl jų grožio. Mat apie muziką Lutheris iš tiesų yra pasakęs, kad „po Dievo Žodžio taurusis muzikos menas yra pats didžiausias lobis šioje žemėje“.