Catherine Gaudet – THE PRETTY THINGS (penki kūnai judantys metronomo ritmu)

Gegužės 5 ir 6 d.

LNDT, 20:00

Trukmė: 55 min.

Prisitaikiusi prie prieštaringo savo epochos pulsavimo, C. Gaudet apsupa save ištikimais bendradarbiais, kad ištirtų apsimetėlišką šou verslo aparatą. „Jaučiu troškimą išsivaduoti iš savotiško pataikavimo formos, nukirpdama mus siejantį saitą, net jei tai reikštų riziką sukelti nepasitenkinimą. Kūrinyje jaučiamas pyktis, beveik paaugliško maišto akimirka, girdimas noras susigrąžinti savo autonomiją ir kūrybinę laisvę“.

Iš pradžių norima susitelkti į judesio esmę, kad jo paprastumas savo minimalistiškumu prikeltų esminius dalykus, o galiausiai visas procesas virsta didžiule mašina, kurioje kūnai yra beveik mechanizuoti. Šokėjai įsiurbiami į šią didžiulę mašiną, kuri verčia juos judėti nuolatiniu sinchronizuotu ritmu, reikalaujančiu didelių protinių, psichinių ir fizinių pastangų.

Penki kūnai juda metronomo ritmu. Jų mechaniniai gestai nepaliaujamai kartojasi, mašina siautėja, ir reikalauja absoliutaus paklusnumo. Savo brandžia menine kalba, choreografė Catherine Gaudet ieško erdvės kūnuose, kur troškimai gali atgimti nepaisydami suvaržymų naštos.

Ši iš pažiūros nekenksminga kolektyvinė patirtis su savo tvarkingais maršrutais skleidžia pigios faneros kvapą, o jos paviršius netrukus pradeda trūkinėti. Po kurio laiko paaiškėja, kad tarp šokėjais tapusių instrumentalistų, problemas ima kelti būtent šie pasikartojimai.

Gaudet atveria vožtuvą, kad galėtų pasišalinti nuo sūrių kūnų kylantis garas. Iš tiesų, slėgio mažinimas – tai atvirkštinė grandioziškumo pusė. Beskonybės rizika čia pernelyg reali, tačiau būtina pusiausvyrai išlaikyti.

Catherine Gaudet domina subtilios kūno transformacijos, kurias sukelia mūsų egzistenciją persmelkęs dviprasmiškumas. Ji kuria tokį fiziškumą, kuriame kūnas tampa sudėtingų ir prieštaringų pojūčių, glūdinčių po paviršiumi, rezonanso vieta. Jos choreografinė kalba persipina su subtiliais raumenų įtampos pokyčiais, atskleidžiančiais persidengiančias būsenas, idėjas ir impulsus. Jos choreografinėje kūryboje kūnas yra nematomų jėgų imtuvas ir perdavėjas, asmeninės ir visuotinės egzistencinės istorijos liudininkas.